top of page
Zoeken

Een proefdoos, achterhaald of leerzaam....



 

De afgelopen weken waren voor mij een periode van "wat gaan we doen", en wat moet anders. Luisteren naar de bezoekers van je winkel is dan heel belangrijk. Want zoals zo vaak gezegd, een wijnwinkel anno 2019 is meer dan de deur openen en je klanten een lekkere fles meegeven.

Van de ondernemers in de detailhandel wordt veel gevraagd om tot een succes te komen en te blijven. Marketing is het onderdeel wat ongeveer 50% van de tijd opslokt. De "markt" veranderd met de dag en iedereen denkt het gouden ei te hebben gevonden.


Helaas of eigenlijk gelukkig voor u als wijnconsument is dat maar beter ook. Hoe zet je het "nieuwe" in de markt, waarom, en met welk doel.


De tijdsdruk van de huidige consument is dan ook de reden dat we steeds met iets nieuws de consument willen verrassen. Lekker uitdagen om weer eens op "bezoek" te komen.


De tendens om in wijnwinkel te komen proeven loopt door de drukke agenda's van éénieder terug. Echt de tijd nemen, luisteren naar het zoveelste verhaal van de vinoloog, het is niet meer zo van deze tijd.


Wat echter wel is opgevallen, de bezoekers staan wel open voor de informatie over wijn, echter niet op het moment van het bezoek aan ons. Al jaren leveren wij bij de wijnen als cadeau of als huisgebruik een duidelijke overzichtelijke wijnfactsheet. In Jip en Janneke taal gesproken: Een A4 blad waar de technische zaken en weetjes over de wijnen zijn vermeldt. Leuk voor de krijger van het cadeau, goed voor u als gever. De ontvanger ziet dat er immers meer dan alleen aandacht aan is besteed. Hierdoor blijkt dat de wijnconsument best wel open staat voor veel ongebruikelijke informatie dan alleen lekker en kwaliteit.


 

Dus de volgende vragen kunnen naar mijn mening in een consumenten stelling worden gevraagd: Waarom u elke keer als er een fles wordt opengemaakt niet alle ins en outs hierover weet? Waarom u het werk uit handen nemen door een pakket wijnen te selecteren die geheel in het huidige seizoen past? Waarom u niet altijd "iets nieuws" en vooral anders te laten proeven op uw thuislocatie?

Vandaar dat dé Tax Proefdoos is geboren!


Het fenomeen Proefdoos is zeker niet nieuw, 1001 wijnwinkels voeren deze wel. Echter de achterliggende gedachte moet meer zijn dan alleen maar een doosje vullen en afsturen of meegeven. Zo moet er goed worden nagedacht over de logistiek, verpakking, bestelmogelijkheden en vooral de verscheidenheid van de inhoudt. Ook het aspect kwaliteit moet staan als een huis, daar staan wij altijd voor...

Nog belangrijker voor u: Bij een eventuele herhalingsaankoop b.v. drie maanden later, moet de proefdoos echt weer anders gevuld zijn.


Het grootste voordeel van deze doos is dat u in relatief korte tijd volledig op de hoogte bent van het Tax assortiment en dat u kwaliteit in uw glas (nog) meer gaat waarderen. Een echte win win situatie! U proeft en drinkt zeer veel verschillende wijnen en ontdekt heel snel uw persoonlijke smaak. Natuurlijk is deze niet samengesteld (zoals zo vaak) in het lage prijssegment. De wijnen moeten naar mijn oordeel hét karakter hebben van de streek, druivensoort, deze moeten een schoolvoorbeeld zijn! Daar staan we altijd voor.


 

Een proefdoos met kwaliteit en duidelijkheid

Het in huis halen van zo'n doos is al helemaal gemakkelijk. Online besteld is staat deze in Arnhem e.o. binnen 5 uur bij u thuis! Op de website ziet u tevens wat er in de doos verborgen zit, en elke 1e van de maand is er een nieuwe versie verkrijgbaar.


Als u een echte fan van dit idee wordt hoeft u niet bang te zijn de volgende maanden dezelfde wijnen aan te treffen. Uw aankoop wordt bijgehouden in een beveiligd bestand volgens de A.V.G. wetgeving, zoals dat hoort en moet. Live de doos ophalen in de winkel kan natuurlijk ook. Nog leuker? Geef deze doos eens cadeau aan uw familie of vrienden, via de Tax Cadeau Service met drie klikken geregeld! En de prijs is altijd inclusief verzending door heel Nederland!


 

De vraagstelling leerzaam of achterhaald is naar mijn oordeel hiermee wel beantwoordt.

Leerzaam? dat zeker, zelf als vinoloog leren wij nog elke week.


Achterhaald? Dat zeker niet. De moderne consument heeft nu eenmaal weinig tijd en zoekt naar de mogelijkheden om e.a. ook privé, compact in te vullen.


Graag verneem ik uw bevindingen!


Met een Vineuze groet,


Erik Tax



 




36 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Wijn(v)oordeel

Levenslessen

Comments


Anker 1
bottom of page