Langzaam worden de nachten weer langer en is de discussie over de wintertijd weer losgebarsten. Eigenlijk een issue waar wij ons niet druk over hoeven te maken, want er staan wel andere zaken op de agenda. Rond deze tijd begint bij ons de hectiek voor de feestdagen, en deze is al goed losgebarsten. Niet dat onze bezoekers al vragen om een wijn voor bij het kerstdiner, je voelt toch enige nieuwsgierigheid….
Dé jaarlijkse overzichtsproeverij en de diverse bezoeken van bedrijven die bij ons komen proeven geeft een hoop kennisoverdracht en vooral veel open proefflessen uit het assortiment.
Wij zijn de afgelopen 8 jaar begonnen de zakelijke relaties op tijd te benaderen om een plek in zijn of haar agenda te veroveren voor dé Tax proefafspraak. Een gezellige bijeenkomst waarbij na inventarisatie door ons wat de wensen zijn, een keur aan wijnen worden geproefd.
Want laten we eerlijk zijn, is wijn wel hét weggeef product? Het is zo gemakkelijk, een fles, een doos een kaartje en klaar. Wat jammer, en vaak onder de noemer: we zijn druk tot het einde van het jaar. Met de persoonlijke proeverij aan onze tafel proberen we tot een statement te komen. U probeert een inventarisatie te maken over wie uw fles(sen) gaat ontvangen, niet de namen maar de mensen erachter, hun persoonlijke voorkeuren.
Want een fles is pas lekker als deze “past”. Natuurlijk is het gemakkelijk en leuk als wij het verzinnen, maar hierbij zijn wij van mening dat de persoonlijk Touch heel belangrijk is. Meestal krijgen de ontvangers meerdere flessen van diverse relaties. Deze belanden vaak in de kelder of kast. Vaak tot na de feestdagen, en als deze dan op tafel komt is het vaak de vraag; “weet jij nog van wie ik deze heb gekregen”. Als dit gebeurd is uw moeite en attentie eigenlijk voor niks geweest……
Daarvoor hebben wij van Tax een geweldige tool bedacht: de wijnfactsheet. U kent ze wel, een papiertje met daarop een hoop technisch geleuter over de wijn. Zuurgehalte, restsuiker enz. enz. enz. Uw relatie zit daar niet echt op te wachten, echter wat wel werkt, is een soepel verhaal vertellen over de wijn en evt. het wijnhuis, gewoon in Jip en Janneke taal. Daaraan uw persoonlijke (kerst) boodschap en uw bedrijfslogo toegevoegd op a4 vel, maken het geheel zo verzorgd dat de ontvanger ziet hoeveel moeite hebt gedaan om met een mooie fles voor de dag te komen.
En als wij de kist of doos wijn dan ook nog niet inpakken maar er een cadeau van creëren, moet uw missie geslaagd zijn. Elk jaar weer bedenk je van alles en nog wat om je te onderscheiden en waarmee. Het is zo simpel, de vakmensen, die weten waarover zij praten. Zij behoren u van een perfect advies en cadeau te voorzien. En als alles klopt dan is het duidelijk waarom wijn nog steeds een prachtig weggevertje kan zijn.
Meer informatie vindt u hier.
Ook een keer met "zorg" uw relatiegeschenken uitzoeken?
U bent van harte welkom!
Erik Tax
Tax Wijn
Comments